donderdag 14 oktober 2010

VISITEKAARTJES | uitdiepen van een concept

Zoals eerder gezegd koos ik mijn eerste kaartje uit om verder uit te werken. Ik heb 5 nieuwe prototypes gemaakt die de verbindig met de bollen gemeenschappelijk hebben.


De eerste wijziging die ik aanbracht was het uitsnijden van het voorste deel. Het kaartje heeft nu meer het uitzicht van een kadertje.



Een ander variatie op het kaartje was een visitekaartje met 4 verbindingen. Het bleek echter nogal moeilijk om dit op te vouwen en snel weer te ontvouwen.



Dit kaartje dient als een soort display waar een bezoeker zelf een kleiner visitekaartje kan uit nemen.



Een vierde uitwerking van mijn visitekaartje is geïnspireerd op het apparaat waaruit je bijvoorbeeld bij de slager een nummertje moet nemen om te weten wie aan de beurt is. De bezoeker trekt een kaartje uit de houder en scheurt het zelf af.



Door het lipje door een knoopsgat te steken en daarna weer door de houder kan dit kaartje aan de hemdzak bevestigd worden als een soort badge. De houder is open gelaten aan 1 kant zodat er verschillende kaartjes in kunnen en je die dan ook vlog kan uitdelen.


Ik koos het vierde kaartje, gebaseerd op de 'nummertjesautomaat', uit om uit te werken als definitief prototype.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten