donderdag 14 oktober 2010

VISITEKAARTJES | eerste ideeverkenning

Eerste stap: brainstormen en verschillende conceptjes uitwerken tijdens de eerste les.


Mijn eerste kaartje was 'basic': een kaartje dat door middel van een lusje recht gezet kan worden en zo ook als naamkaartje kan fungeren.


Een ander idee was een kaartje waar de ontvanger onmiddellijk zijn gegevens op invult zodat gegevens invullen geen eenrichtingsverkeer blijft. Door een perforatie in het midden kunnen de kaartjes van elkaar gescheurd worden zonder kapot te gaan.


De eerste les was ik mijn lat vergeten waardoor ik op het idee kwam voor dit visitekaartje. Het combineert een een lat, een gebruiksvoorwerp dat vaak nodig is maar die mensen dikwijls niet bij hebben, en een visitekaartje.

Ik koos ervoor het eerste kaartje verder uit te werken omdat de duidelijke vorm aanspreekt en door de bol is het direct duidelijk hoe je het kaartje in elkaar steekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten